ממתק נחמד או תרופה רבת עוצמה? ההיסטוריה של הליקוריץ


          
            ממתק נחמד או תרופה רבת עוצמה? ההיסטוריה של הליקוריץ

כל סיפור שמתחיל ב: "היה היה פעם, בסין העתיקה" חייב להיות מושלם, נכון? ובכן, במקרה הזה – אין לכם מושג עד כמה. על אף ששורש הליקוריץ' ידוע כבר מאז תקופת מצרים העתיקה כמרפא מגוון אדיר של מחלות, בסין העתיקה גילו אותו די במקרה. כיצד הפך ה'צמח היבש' לאחד מפלאי הרפואה העתיקה וגם המודרנית? איך התגלה? צאו איתנו למסע אחורה בזמן, בעקבות כפרים נושנים וצמחי מרפא עתיקים, בסיפור מתוך הספר: "פניני צמחים: חכמה עממית סינית".

היה היה פעם

גם סיפורנו מתחיל ב"היה היה פעם". אי אז, לפני כך וכך שנים, התגורר רופא סיני בכפר קטן ונידח בסין הגדולה. ביתו היה עמוס לעייפה במגוון צמחי מרפא, תיקו המרופט הכיל צנצנות של מרקחות שונות שרקח בעצמו, ואת זמנו הקדיש לסיוע ועזרה לאנשים חולים, בכפרו ובכפרים סמוכים. גם אשת הרופא הייתה מעורבת במעט בפעילותו, ובנקודה הזו בדיוק מתחיל סיפורנו.


היי, זה דווקא מתוק!

אשת הרופא הסיקה את האח בסלון, כשהיא עושה שימוש באחד הצמחים שהיו פופולריים דאז לצורך כך – עשב יבש. כשסיימה את מלאכת ההסקה, טעמה את שורשו של העשב וגילתה שיש לו טעם חביב למדי, ואפשר להפוך אותו בקלות למשקה תה מתקתק שיחולק לחולים המגיעים למרפאה. בכל פעם שהגיעו אנשים חולים לביתם כשהרופא לא שהה בכפר, הייתה אשת הרופא מכינה תה העשוי מהשורש המתוק של העשב היבש ונותנת אותו לחולים, וגם מציידת אותם בשורש עצמו, שיוכלו להכין אותו בביתם.

 

מעץ הסקה לצמח מרפא

אשת הרופא לא תכננה ליצור צמח מרפא, אך הסיקה שמתן השורש למטופלים לא יזיק – ואולי אף עשוי להועיל. היא לא הבינה עד כמה. האנשים ששתו את התה נעשו רגועים ונינוחים יותר, הכאבים שלהם נרגעו ולמרבה הפלא, הם הרגישו הקלה במגוון רחב של חולאים. שמחים ואסירי תודה, הגיעו המטופלים לשלם על התרופה שקיבלו אך אשת הרופא סירבה – "רק כשתראו שאתם באמת מבריאים, חזרו לשלם על הצמח", היא אמרה.

כשחזר הרופא הביתה

הרופא חזר ממסעות הריפוי שלו בכפרים הרחוקים, והופתע לגלות בפתח ביתו את מטופליו, כשהם מחזיקים במטבעות כסף ומבקשים לתת אותם לאישה. הרופא לא הבין על מה משלמים המטופלים, ככל שהוא יודע – אשתו רק מסייעת בצרכי המרפאה ולא רוקחת בעצמה צמחי מרפא, אך היא הסבירה לו: הצמח היבש המשמש לבעירת האח – הוא גם מועיל מאוד לשלל חולים!

צמח אחד מסוגל לרפא את כולם?

הרופא, שהאמין כמובן בצמחי מרפא, היה מבולבל מאוד: כיצד צמח אחד יכול לטפל בכל כך הרבה סוגים של מחלות? יצא הרופא לבדוק את מטופליו וחקר אותם. אט אט הוא בדק ממה סבלו לפני שנטלו את הצמח, כיצד הוא סייע להם וגיבש תמונה מלאה: המטופלים סבלו מחוסר אנרגיה כללית, שיעול, כאבי גרון, דלקות עור שונות ומגוון רחב של בעיות רפואיות נוספות. כך נולד שורש הליקוריץ' מחדש, ונקרא מאותו הרגע – לפחות בסין העתיקה – "Gan Cao" – עשב יבש ומעט מתוק.

עוד באתר:

- ליקוריץ+ פלוס המקורי
- ליקוריץ עדויות על שימוש

  • - ליקוריץ+ פלוס המקורי

  

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה (חובה למלא הכל )

התגובות ייקראו לפני שיעלו לעמוד