לא רק לחולי סוכרת: כל היתרונות של שורש הליקוריץ'


          
            לא רק לחולי סוכרת: כל היתרונות של שורש הליקוריץ'

לא רק לחולי סוכרת: כל היתרונות של שורש הליקוריץ'

שורש הליקוריץ' נחשב לאחד מצמחי המרפא העתיקים בעולם. במשך אלפי שנים הוא משמש כמזור למגוון חולאים, חיזוק פיזי ונפשי ואפילו כממתק לחובבי הז'אנר. אחד השימושים הפופולריים ביותר של הליקוריץ' הוא להקלה בסימפטומים של מחלת הסוכרת, אך על אף שבזה הוא מפורסם יותר מכל – אלו בהחלט לא היתרונות היחידים שלו. כיצד הליקוריץ' יכול לסייע לכם? הנה יתרונות מפתיעים (ומשמחים).

ממצרים העתיקה ועד ימינו אנו

השימוש התרופתי בליקוריץ' החל במצרים העתיקה, שם שימש השורש כמשקה מתוק שהיה חביב על הפרעונים. במקביל ולאחר מכן, שימש שורש הליקוריץ' גם ברפואה הסינית וכן במזרח התיכון ובאומה היוונית העתיקה, בעיקר להרגעת סימפטומים של כאבי בטן, הפחתת דלקות שונות וטיפול בבעיות בדרכי הנשימה העליונות. מאז חלפו אלפי שנים, אך הליקוריץ' הוא עדיין צמח מרפא רב עוצמה. הנה כמה מהיתרונות המובהקים שלו.

  1. סיוע לבעיות עור

שורש ליקוריץ מכיל למעלה מ -300 תרכובות שונות, חלקן אנטי-בקטריאליות ואנטי ויראליות עוצמתיות מאוד. מחקרים שנערכו על בעלי חיים מצאו כי יש קשר בין המרכיב גליקירזיזין (המצוי בליקוריץ') לבין תועלות אנטי דלקתיות שונות – וכתוצאה מכך, נמצא כי תמצית שורש הליקוריץ' מסייעת לטיפול במגוון בעיות עור, כולל אקנה ואקזמה.

במחקר שנערך לאורך 14 יום בקרב 60 מבוגרים הסובלים מבעיות עור שונות, נעשה שימוש בג'ל המבוסס על תמצית שורש הליקוריץ'. בתום תקופת הניסיון גילו החוקרים כי הסימפטומים השתפרו באופן משמעותי.

    1. הקלה בתסמיני ריפלוקסוקשיים במערכת העיכול

תמצית שורש הליקוריץ' משמשת גם להקלה בתסמינים של קלקול קיבה, כמו גם בתופעות של חומצה בקיבה, צרבת, ריפלוקס ועוד. כך למשל, במחקר שנערך לאורך 30 יום בקרב 50 מבוגרים הסובלים מבעיות עיכול, ניתנה לנחקרים קפסולה של 75 מ"ג פעמיים ביום. לאורך תקופת הניסוי, התגלה שיפור משמעותי בתסמינים שהציגו, זאת בהשוואה לתרופת פלסבו שניתנה במקביל. במחקר אחר שנערך לאורך שנתיים בקרב 58 מבוגרים הסובלים מריפלוקס, נמצא כי השימוש בליקוריץ'+ פלוס המקורי היה יעיל הרבה יותר בהשוואה לתרופות נוגדות חומצה אחרות.

  1. סיוע בכיבים ואפטות

כיבים הם פצעים כואבים המתפתחים בחלל הבטן, בוושט התחתונה או במעי הדק. נמצא כי שורש הליקוריץ'  והגליקיריזין המצוי בו עשויים לסייע בהקלה על כיבים אלו. על פי תוצאותיו של מחקר שנערך בקרב עכברים, נמצא כי תמצית ליקוריץ' במינון של 200 מ"ג לק"ג מסייעת להגנה מפני כיבים אלה – באופן טוב יותר מתרופות נפוצות לטיפול בכיבים.

  1. תכונות נוגדות סרטן

הודות לתכולה המשולבת של מספר תרכובות צמחים בעלות השפעות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות, נבחנו השפעותיו של שורש הליקוריץ' על מחלת הסרטן. תמצית הליקוריץ' ותרכובותיו השונות נקשרו להאטה ואף למניעה של התפתחות תאים סרטניים בעור, השד, המעי הגס והערמונית. עם זאת, מאחר והמחקר מוגבל לבעלי חיים בלבד – השפעותיו של הליקוריץ' על גוף האדם אינן ידועות עדיין.

  1. הגנה על דרכי הנשימה

בשל ההשפעה האנטי דלקתית והאנטי מיקרוביאלית של הליקוריץ', תמצית השורש עשויה לסייע במצבים שונים של קשיי נעימה. מחקרים שנערכו בקרב בעלי חיים מצאו כי תמצית הגליקיריזין המצויה בשורש הליקוריץ' מסייעת בהקלה על אסטמה, במיוחד כאשר משלבים עם הליקוריץ גם טיפולי אסתמה מסורתיים. נוסך על כך, מחקרים נוספים שנערכו מצאו כי שורש הליקוריץ עשוי לסייע בהקלה על סימפטומים של כאבי גרון ואף למנוע דלקות גרון.

היכנסו וראו עוד עדויות על ליקוריץ מהלקוחות שלנו 

  

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה (חובה למלא הכל )

התגובות ייקראו לפני שיעלו לעמוד